
Kuo skiriasi kamera nuo pieštuko?
Kino istorikas ir teoretikas Arielis Schweitzeris: „Neužtenka pasakyti, ar filmas yra geras, ar prastas. Svarbiausias dalykas yra pasakyti, kodėl, tačiau tai – tik pradžia.“
Kino istorikas ir teoretikas Arielis Schweitzeris: „Neužtenka pasakyti, ar filmas yra geras, ar prastas. Svarbiausias dalykas yra pasakyti, kodėl, tačiau tai – tik pradžia.“
Praėjus pirmajai „Kino pavasario“ savaitei siūlome atgarsius iš festivalio ir rekomendacijas likusiam laikui.
„Man įdomu įtraukti žiūrovą į įsivaizduojamybės pasaulį, o vėliau jam priminti, kad jis žiūri į konstruktą“, – sako eksperimentinio kino kūrėjas Johnas Smithas, savo trumpametražiniuose filmuose tiriantis ribą tarp tikrovės ir fantazijos. Apie tai kaip režisieriaus konstruojami vaizdai žaidžia su žmonėmis ir provokuoja juos mąstymui aiškinasi Doxa.lt redaktorė Kristina Tamelytė.
Šių metų Tarptautinio Vilniaus dokumentinių filmų festivalio (VDFF) programoje svečiuojasi čekų filmas „Gotlandas‟. Juostoje penki jaunieji Čekijos kino kūrėjai ekranizavo Mariuszo Szczygieło knygą „Gotlandas: beveik tikros istorijos iš vienos Čekoslovakijos dalies‟. Nusprendėme pakalbinti patį autorių. Tekstas – gimęs iš pokalbio su knygos autoriumi apie jo knygą ir kiek kitokią istorijos pasakojimo ir rašymo praktiką.